Podrobné rady do zahrady na každý den

Abyste žádný den na svou zahrádku nezapomněli, připravili jsme pro vás na každý den malou radu, ve které se dozvíte, čemu se na zahrádce právě můžete věnovat. Nejedná se o striktní rady, ale jen kalendářně rozdělené připomenutí nejčastějších činností.

Reklamace zeleného zboží
Vyrostla vám jiná odrůda než byla na etiketě? I to lze reklamovat.

Základní pravidla pro vztah prodejce - zákazník jsou obecně vymezena zákonem. Prodejní doklad každého výrobku musí mít důležité náležitosti právě pro případ reklamace, aby tato mohla být úspěšná. Pro každé zboží dále existují záruční lhůty, osvědčení o pravosti výrobku, tištěná informace o způsobu pěstování rostliny, účtenka atd.

O právu a nárocích zákazníků při reklamaci zeleného zboží nejlépe informuje Sdružení na ochranu spotřebitelů a pokud se dostanete do reklamačního sporu a potřebujete okamžitě poradit, máte takovou možnost - v pracovních dnech po-pá  mezi 8-17 hodinou můžete volat na linku 900 08 08 08, kde si vyslechnete bezplatnou úvodní informaci o podmínkách za jakých tuto službu SOS využívat. Z jakéhokoli telefonu (pevná linka v místním nebo meziměstském tarifu, kteréhokoli operátora nebo veřejného automatu) zaplatí za každou minutu hovoru dotovanou cenu 8,- Kč. Za čtyřminutovou konzultaci, která běžně stačí k vysvětlení problému pak spotřebitel zaplatí 32,- Kč. V mnoha případech už sám o sobě tento postup zákazníka usnadní jeho reklamační jednání k jeho spokojenosti.


Vyjádření k těmto ožehavým otázkám vedoucích několika největších zahradních center a další informace naleznete např. v článku časopisu Zahrádkář 2008/2 autora Zdeňka Kulhánka.



Rada pro: 8. DUBEN