ČESKÝ
ZAHRÁDKÁŘSKÝ SVAZ, z.s.
vydává
Metodický
pokyn č. 1/2016
k činnosti
kontrolních komisí v Českém zahrádkářském svazu
Úvodní
ustanovení
Kontrolní činnost
v Českém zahrádkářském svazu, z. s. (dále jen „svaz“) je nedílnou součástí
řízení všech činností ve svazu. Nedílnou součástí kontrolní činnosti je finanční
kontrola, která je součástí finančního řízení zabezpečujícího hospodaření s prostředky
svazu, tj. s majetkem i s finančními prostředky orgánu svazu,
organizační jednotky svazu a další svazové instituce.
Čl. I
Legislativní rámec
Kontrolní
činnost ve svazu upravují následující předpisy
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
- zákon č. 563/1991 Sb. o účetnictví, ve znění
pozdějších předpisů,
- vyhláška č. 325/2015 Sb., kterou se provádějí některá
ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších
předpisů, pro účetní jednotky, které vedou jednoduché účetnictví,
- vyhláška č. 504/2002 Sb., kterou se provádějí některá
ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů,
pro účetní jednotky, u kterých hlavním předmětem činnosti není podnikání, pokud
účtují v soustavě podvojného účetnictví
- stanovy svazu,
- jednací řád a volební řád svazu
Čl. II
Postavení
a působnost kontrolní komise
- Kontrolní
komise je zřízena ve svazu na všech jeho organizačních stupních jako nezávislý kontrolní
orgán svazu na ostatních orgánech svazu.
- Kontrolní
komise je za svou činnost odpovědná pouze nejvyšším orgánům svazu a nejvyššímu
orgánům organizačních jednotek svazu.
- Kontrolní
komise na jednotlivých organizačních stupních dohlíží, jsou-li záležitosti svazu
řádně vedeny a vykonávají-li orgány svazu, organizační jednotky svazu a další
svazové instituce svou činnost v rámci jejich místní a věcné příslušnosti
v souladu s jinými právními předpisy, stanovami a ostatními vnitrosvazovými
normami.
- Působnost
kontrolní komise upravují stanovy svazu v § 16 (Kontrolní komise svazu), v § 22
(Kontrolní komise územního sdružení), v § 28 (Kontrolní komise základní
organizace) stanov.
- Přípravu
zasedání, jeho svolání, průběh, pravidla jednání, usnášení se, jakož i další
záležitosti kontrolní komise upravuje jednací řád a volební řád orgánů svazu, zejména
v ustanovení čl. 6, 7, 9, 10 a 15.
- Ostatní
orgány svazu, organizační jednotky svazu a další svazové instituce jsou povinny
v rámci své místní a věcné příslušnosti s kontrolními orgány
spolupracovat a poskytovat jim potřebnou součinnost. V odborných záležitostech spolupracují
kontrolní komise s Ústředím svazu, s odbornými a pracovními komisemi
svazu.
ČI. III
Soustava kontrolních orgánů
- Soustavu
kontrolních orgánů svazu tvoří
- kontrolní komise základní organizace,
- kontrolní komise územního sdružení,
- kontrolní komise svazu,
- revizor účtu.
- Kontrolní
komise základní organizace se zřizuje v základní organizaci, která má více jak
10 členů. Při základní organizaci s nižším počtem než 10 členů, nejsou
členové kontrolní komise voleni a je volen pouze revizor účtů, který provádí
kontrolu hospodaření základní organizace. Kontrolní činnost zajišťuje kontrolní
komise příslušného územního sdružení.
Čl. IV
Postup
při činnosti kontrolní komise
- Kontrolní komise při kontrole zjišťuje, jak
kontrolovaný orgán svazu plní povinnosti, které mu vyplývají z jiných právních
předpisů, stanov ostatních vnitrosvazových norem nebo které mu byly uloženy na
základě těchto předpisů.
- Činnosti,
k nimž je kontrolní komise kompetentní dle své věcné příslušnosti podle stanov
svazu, projednává v termínech stanovených stanovami svazu; ostatní činnosti,
zejména projednávání sporných záležitostí, řeší podle potřeby, eventuálně dle rozhodnutí
příslušných orgánů svazu.
- Kontrolní komise na začátku kalendářního
roku sestavuje roční plán práce, ve kterém by měly být zohledněny periodické
kontroly a pravidelné porady. Určitá periodičnost má i preventivní charakter.
- Členové
kontrolní komise jsou v souvislosti s výkonem kontroly oprávněni
- požadovat prokázání totožnosti fyzické osoby, jež je přítomna na místě kontroly, jde-li o osobu, která plní úkoly
kontrolovaného orgánu svazu, nebo osobu, která může přispět ke splnění účelu kontroly,
- požadovat poskytnutí údajů, dokumentů a věcí vztahujících se k předmětu kontroly nebo k činnosti
kontrolovaného orgánu svazu; v odůvodněných případech může
kontrolující zajišťovat originální podklady,
- pořizovat obrazové nebo zvukové
záznamy,
- v míře nezbytné pro průběh kontroly užívat technických prostředků
kontrolovaného orgánu svazu; a to po předchozím projednání s
kontrolovaným orgánem svazu,
- vyžadovat od kontrolovaného orgánu svazu a povinné osoby
kontrolovaného orgánu svazu další součinnost potřebnou k výkonu kontroly.
- Členové
kontrolní komise jsou v souvislosti s výkonem kontroly povinni
- zjistit stav věci v rozsahu nezbytném pro dosažení
účelu kontroly a v závislosti na povaze kontroly doložit kontrolní zjištění
potřebnými podklady,
- šetřit práva a oprávněné zájmy kontrolované osoby
orgánu svazu, případně další osoby podléhající kontrole,
- vydat potvrzení o zajištěných originálních podkladech,
a pominou-li důvody jejich zajištění, neprodleně je vrátit,
- umožnit kontrolované osobě orgánu svazu účastnit se
kontrolních úkonů při výkonu kontroly na místě, nebrání-li to splnění účelu
nebo provedení kontroly,
- vyhotovit protokol o kontrole a doručit jeho stejnopis
kontrolované osobě orgánu svazu,
- zachovat
mlčenlivost o zjištěných skutečnostech do doby přijetí závěrů, a to vždy tak,
aby to nenarušilo činnost orgánu svazu nebo jeho organizačních jednotek.
- Kontrolovaný orgán svazu a kontrolovaná osoba orgánu
svazu jsou povinni
- poskytnout členům kontrolní komise součinnost potřebnou
k výkonu kontroly,
- vytvořit podmínky pro výkon kontroly,
- podat ve lhůtě určené členy kontrolní komise
písemnou zprávu o odstranění nedostatků zjištěných kontrolou, pokud o to
kontrolující požádá.
- Kontrolovaný orgán svazu a kontrolovaná
osoba orgánu svazu je
oprávněna
- namítat podjatost členů kontrolní komise nebo přizvané osoby,
- seznámit se s obsahem protokolu o kontrole,
- podávat námitky proti kontrolním zjištěním uvedeným v protokolu o kontrole.
- O výsledku kontroly předá předseda kontrolní komise do
30 dnů od skončené kontroly nejvyššímu orgánu svazu, územního sdružení nebo
základní organizace a v mezidobí mezi zasedáním nejvyššího orgánu
předsedovi statutárního orgánu (představenstvo svazu, představenstvo územního
sdružení, výbor základní organizace) protokol z kontroly. Následně na
nejbližším zasedání nejvyššího orgánu podá předseda kontrolní komise zprávu o
činnosti kontrolní komise se stručným výčtem kontrolovaných oblastí, zjištěných
nedostatků, jmény osob, které za ně nesou odpovědnost a navrženými opatřeními k jejich
odstranění.
- Podrobná úprava činnosti kontrolní komise při finanční
kontrole orgánu
svazu, organizační jednotky svazu a další svazové instituce je upravena
v příloze č. 1 k tomuto metodickému pokynu.
Čl. V
Protokol
o kontrole, námitky a vyřizování námitek
Protokol
o kontrole
- Protokol o kontrole
obsahuje skutečnosti vztahující se k vykonané kontrole. Vždy však obsahuje
alespoň
- označení kontrolního
orgánu se jmenovitým uvedením jeho členů podílejících se na provedené kontrole,
- označení přizvané
osoby, včetně důvodu jejího přizvání,
- označení kontrolovaného orgánu svazu a kontrolované osoby
orgánu svazu,
- označení předmětu
kontroly,
- kontrolní úkon, jímž
byla kontrola zahájena, a den, kdy byl tento kontrolní úkon proveden,
- poslední kontrolní
úkon předcházející vyhotovení protokolu o kontrole a den, kdy byl tento kontrolní
úkon proveden,
- kontrolní zjištění,
obsahující zjištěný stav věci s uvedením nedostatků a označení právních
předpisů, které byly porušeny, včetně uvedení podkladů, z kterých tato
kontrolní zjištění vycházejí,
- poučení o možnosti
podat proti kontrolním zjištěním uvedeným v protokolu o kontrole námitky s
uvedením lhůty pro jejich podání a komu se podávají,
- datum vyhotovení,
- podpis
kontrolujícího,
- součástí protokolu o
kontrole jsou i dílčí protokoly uvedené v příloze č. 2 k tomuto
metodickému pokynu, pokud skutečnosti v nich uvedené byly předmětem
provedené kontroly.
- Protokol o kontrole
se vyhotoví ve lhůtě 30 dnů ode dne provedení posledního kontrolního úkonu, ve
zvláště složitých případech do 60 dnů.
- Stejnopis protokolu o
kontrole doručí kontrolní orgán kontrolovanému orgánu svazu nebo kontrolované
osobě orgánu svazu.
Námitky
- Námitky proti
kontrolnímu zjištění uvedenému v protokolu o kontrole může kontrolovaný orgán svazu nebo kontrolovaná osoba
orgánu svazu podat předsedovi
kontrolní komise ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení protokolu o kontrole, není-li
stanovena v protokolu o kontrole lhůta delší.
- Námitky se podávají
písemně, musí z nich být zřejmé, proti jakému kontrolnímu zjištění směřují, a
musí obsahovat odůvodnění nesouhlasu s tímto kontrolním zjištěním.
Vyřizování námitek
- Nevyhoví-li námitkám předseda
kontrolní komise ve lhůtě 7 dnů ode dne jejich doručení, vyřídí je
nejvyšší orgánu (svazu,
územního sdružení nebo základní organizace) a v mezidobí mezi zasedáním
nejvyššího orgánu statutární orgán ve lhůtě 30 dnů ode dne jejich
doručení tak, že jim vyhoví, částečně vyhoví, nebo je zamítne. Ve zvlášť
složitém případu se lhůta pro vyřízení námitek prodlužuje o 30 dnů. O
tomto prodloužení lhůty se kontrolovaný
orgán svazu nebo kontrolovaná osoba orgánu svazu předem vyrozumí.
- Námitky, z nichž není
zřejmé, proti jakému kontrolnímu zjištění směřují, nebo námitky, u nichž chybí
odůvodnění, se zamítnou jako nedůvodné. Rovněž se také zamítnou námitky podané
opožděně nebo neoprávněnou osobou.
Čl. VI
Společná
ustanovení
Zásada
instančního postupu
- Při
řešení sporných záležitostí je nutné dodržovat zásadu instančního postupu, při
kterém náleží do působnosti kontrolní komise řešit tyto záležitosti v rámci své
organizační jednotky, případně orgánu svazu
- záležitosti
základní organizace řeší výbor základní organizace a členská schůze,
- záležitosti
územního sdružení řeší rada územního sdružení a představenstvo územního
sdružení,
- záležitosti
republikového charakteru řeší republiková rada a představenstvo svazu.
- Při
postoupení věci řeší tyto záležitosti kontrolní komise vyššího orgánu (kontrolní
komise územního sdružení nebo kontrolní komise svazu), pokud řešení v rámci své
organizační jednotky, případně orgánu svazu není možné či efektivní.
- Pokud
kontrolní komise vyššího orgánu svazu obdrží podnět, který nepřísluší do její
místní a věcné příslušnosti postoupí jej k řešení kompetentní kontrolní komisi,
která postupuje podle předchozích ustanovení tohoto metodického pokynu.
- Odchýlení
se od zásady instančního postupu je přípustné jen výjimečně v případech, které
z hlediska své závažnosti nebo nebezpečí z prodlení nesnesou odkladu.
Tento metodický pokyn byl schválen usnesením
Republikové rady ČZS dne 5.11.2016. Tímto pokynem se ruší Metodický pokyn
k činnosti revizních orgánů Českého zahrádkářského svazu publikovaný ve
Věstníku ČZS č. 1/2011.
Příloha
č. 1
Finanční kontrola
Cílem finanční kontroly je kontrola účetnictví a hospodaření orgánu svazu,
organizační jednotky a další svazové instituce
A.
Doporučuje se, aby kontrolní komise prováděla ve stanovených
intervalech následující kontroly:
- čtvrtletně:
- inventura pokladny,
stav na účtech u peněžních ústavů a porovnání s účetními zápisy.
- pololetně:
- kontrola výběru a
zúčtování členských příspěvků, včetně převodu na nadřízený orgán,
- čerpání rozpočtu a
rozbor položek, u nichž došlo k překročení, současně navrhnout opatření na
případné doplnění nebo změnu rozpočtu,
- kontrola plnění
povinností k orgánům státní správy, to znamená, zda hospodář nebo jiný člen
statutárního orgánu odvedl daně tam, kde má tuto povinnost, zda byla provedena
daňová registrace a zda bylo provedeno zúčtování se sociálním a zdravotním
pojištěním, opět tam, kde tato povinnost vznikla,
- kontrola v zařízeních
provozovaných organizační jednotkou nebo orgánem svazu jako jsou palírny,
moštárny atd.
- ročně:
- kontrolu čerpání
rozpočtu a příprava výroční zprávy ve vztahu k celoročnímu hospodaření orgánu
svazu nebo organizační jednotky,
- účast při
inventarizaci majetku,
- kontrola ročního
zúčtování daňových povinností,
- kontrola dokumentů a
směrnic organizace a jejich dodržování.
Poznámka: Termíny pro kontroly jsou doporučené, záleží na
vnitřních předpisech a na možnostech příslušné kontrolní komise.
B.
Technika provádění kontroly – doporučené postupy
- Kontrola účetnictví
Kontrolní
komise kontroluje, v jakém rozsahu a jak je vedeno účetnictví. Zdali jsou
dodrženy veškeré postupy v souladu se zákonem, příslušnou vyhláškou,
popřípadě v souladu s opatřeními vydanými MF ČR. - Inventura pokladny
Kontrole
je vždy přítomen hospodář nebo osoba, která má pokladnu na starost. Pokud se inventura
provádí v nepřítomnosti zodpovědné osoby, je vždy přítomen další člen
statutárního orgánu.
Jedná-li
se o předání pokladny, například z důvodu nemoci hospodáře, jiné osobě, je tato
osoba vždy přítomna. Za přítomnosti všech se otevře pokladna a přepočítá se
hotovost. Zjištěná skutečnost se porovná se zápisem v peněžním deníku. V
případě inventárního schodku se tato skutečnost poznamená do protokolu se
zdůvodněním a návrhem na opatření. - Kontrola výběru a zúčtování členských příspěvků
Kontrola
se provádí zjištěním z peněžního deníku, a to v příjmové části 100 % přijatých
členských příspěvků a v části výdajové příslušná částka podle stanov,
statutu či usnesení nadřízeného orgánu. Pokud jsou členské příspěvky vybírány
prostřednictvím třetích osob, je nutné postupovat obdobně. V případech zjištění,
že nebyl uskutečněn převod na příslušný účet organizace, je třeba požadovat
okamžitou nápravu s přesným udáním termínu provedení převodu a opakovanou
kontrolou zajistit, zdali byla náprava zjednána. - Čerpání rozpočtu
Kontrola
se provádí porovnáním rozpočtu s údaji z peněžního deníku, popřípadě
z účetnictví. Kontrolní komise sleduje čerpání podle jednotlivých položek. - Kontrola v zařízeních provozovaných organizační jednotkou
svazu, a to včetně inventury
Jedná-li
se o zařízení (moštárny, palírny, povidlárny a jiné), které organizační
jednotka svazu sama provozuje, je nutné pravidelně provádět kontrolu i tohoto
zařízení (z hlediska bezpečnosti práce, hygieny atd.) a to jak prováděním
inventur, tak kontrolou účetnictví a dokladů týkajících se tohoto zařízení.
Případně inventurní rozdíly je třeba zapsat do protokolu, který podepíše
kontrolní komise a osoba, která má zařízení na starost. Protokol také musí
obsahovat doporučení k řešení případných inventárních schodků. - Roční kontrola čerpání rozpočtu
Během
roční kontroly čerpání rozpočtu se porovnává rozpočet schválený nejvyšším orgánem
se skutečným čerpáním za uvedené období. Vedle hodnocení jednotlivých položek
se také sleduje pohyb v jednotlivých položkách tak, aby další rozpočet mohl být
sestaven podle dané reality. To znamená například, je-li přečerpán rozpočet v
položce mzdové náklady, že by bylo nutno čerpat značnou část rozpočtové
rezervy, je nutné zvážit a doporučit ponížení jednotlivých plnění nebo
navrhnout jiná úsporná opatření. Zde kontrolní komise zpracováván stanovisko
pro nejvyšší orgán.
Příloha č. 2
Vzory dílčích protokolů,
zprávy a zápisy z provedených kontrol
Vzor č. 1 - Protokol
z kontroly pokladny
Vzor č. 2 - Protokol
z kontroly členských příspěvků
Vzor č. 3 - Protokol
o vedení účetnictví
Vzor č. 4 - Protokol
z kontroly provedené v zařízení organizační jednotky svazu
Vzor č. 5 - Protokol
podpisových vzorů statutárních orgánů
Vzor č. 6 - Kontrola právní dokumentace k
majetku – protokol (pouze pro ty ZO, které vlastní pozemky, budovy)
Vzor č. 7 - Zpráva z
průběžné (čtvrtletní, pololetní, roční) kontroly hospodaření
Vzor č. 1
Protokol z kontroly
pokladny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . .
Pokladna
v místě . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Odpovědná
osoba . . . . . . hmotná odpovědnost: ANO – NE
Datum
a hodina kontroly . . . . . . pokladní limit . . . . . . . Kč
Stav
v peněžním deníku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Inventární
rozdíl . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Důvod
rozdílu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pokladní
doklady (č. posledního pokladního dokladu) . . . . . . . . .
Kontrola
pokladní knihy statutárním orgánem provedena . . . . . .
Navržená
opatření . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podpisy
členů kontrolní komise: . . . . . . Podpis odpovědné osoby . . . . . . . .
Poznámka: Pokud ještě někde v
pokladnách se nachází 0,50 Kč je vhodné prostřednictvím výdajového dokladu
vytvořit tzv. haléřové vyrovnání.
Vzor
č. 2
Protokol z kontroly
členských příspěvků
Kontrolní
komise ve složení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Datum
kontroly . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Příjem
do pokladny / na účet dne: . . . . . ve výši . . . . . . . . .
Odvod
na účet ústředí ČZS (nebo ÚS ČZS)
dne:
. . . . . . . . ve výši . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. .
Zjištěné
nedostatky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Návrh
opatření . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Termín
opakované kontroly . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podpisy
členů kontrolní komise: . . . . . . Podpis odpovědné osoby . . . . . . . .
Poznámka: Kontrolu úhrad a
odvod za členské známky doporučujeme provádět 2x do roka.
Kontrola
je vždy odvislá od platební morálky jednotlivých členů ZO ČZS.
Vzor
č. 3
Protokol o vedení
účetnictví č. org. + název . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Účetnictví
vede . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kontrolní
komise ve složení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Účetnictví
jednoduché:
(v
souladu s §9 a § 38a zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
ve
znění pozdějších předpisů)
KONTROLA
Peněžní
deník . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kniha
závazků a pohledávek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Pomocné
knihy o ostatních složkách majetku
a)
Dlouhodobém nehmotném majetku,
b)
Dlouhodobém hmotném majetku,
c)
Finančním majetku,
d)
Oceňovacích rozdílů k nabytému majetku,
e)
Případně dalších složek majetku.
Vnitřní
předpisy jsou v organizaci ANO – NE
Zásady
hospodaření ZO ČZS ANO – NE
Účetní
směrnice ANO – NE
Doklady
jsou řazeny a uspořádány . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Evidence
a archivace dokladů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Účetní
směrnice: ANO – NE
Inventarizace
a inventura provedena dne . . . . . . . . . . . . . .
Datum:
. . . . . . . . Podpisy KK: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Podpisy
za statutární orgán . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Vzor
č. 4
Protokol z kontroly
provedené v zařízení organizační jednotky svazu
Kontrolní
komise ve složení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Datum
kontroly . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kontrolované
zařízení . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Způsob
provozu (nájem, vlastní . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . )
Zaměření
kontroly:
-
Úhrada nájemného (v případě, že se jedná o nájem), zjištěno podle účetních
dokladů
-
Zjištění skutečného stavu zařízení (zjištění nutných investic pro provozování
činnosti)
-
Provedení inventury majetku
Nájemné
plněno – neplněno
Návrh
opatření v případě neplnění nájemného . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . .
Inventura
materiálu: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Inventura
zásob: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Stav
před zahájením sezóny a doporučená opatření . . . . . .. . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . .
Podpisy
členů kontrolní komise: Podpis odpovědného pracovníka (nebo
nájemce)
………………………………………………… ……………………………………………
Poznámka: Součástí tohoto
protokolu jsou jednotlivé inventury jako příloha.
Vzor
č. 5
Protokol podpisových
vzorů statutárních orgánů
Vzor
číslo
Příjmení a jméno funkce podpis
1.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . předseda . . . . . . . . . . . .
2.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . místopředseda . . . . . . . .
3.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . tajemník . . . . . . . . . . . . .
4.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . pokladní . . . . . . . . . . . . .
5.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . účetní . . . . . . . . . . . . . . .
Rozsah
oprávnění:
čísla vzorů:
Schvalování
hospodářských operací . . . . . . . . . . . . . . . 1,2
(pokladní
a účetní doklady, cesťáky)
Nakládání
s pokladní hotovostí . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
Provádění
účetních záznamů . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
V
. . . . . . . . . . . . . . . . Dne: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . .
Za
správnost: dva podpisy statutárního orgánu . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. .
Vzor
č. 6
Kontrola právní
dokumentace k majetku – protokol
Listina
k ověření vlastnického práva (elektronická) ANO – NE
Zapsána
v katastru nemovitosti dne: . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kopie
katastrální mapy (elektronická) . . . . . . . . . . . . . . . .
Inventární
karty aktualizované dne . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Inventární
technická karta budovy ze dne . . . . . . . . . . . . .
Za
organizaci . . . . . . . . za kontrolní komisi . . . . . . . . . . . .
Poznámka: Výpisy lze pořídit
na internetu bez nutnosti úhrady za výpis z katastru nemovitosti, kde je požadován
správní poplatek.
Vzor
č. 7
Zpráva z průběžné
(čtvrtletní, pololetní, roční) kontroly hospodaření
č.
org. a název . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kontrolu
provedli členové kontrolní komise . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kontroly
se zúčastnil za statutární orgán . . . . . . . . . . . . . . .
Kontrolované
období . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Poslední
kontrola provedena . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Kontrolou
bylo zjištěno . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
Plnění
přijatých opatření z posledních kontrol . . . . . . . . . .. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Statutární
orgán informován o výsledku kontroly dne . . . . . . . . . . . . .
Kontrolou
dokladů za kontrolované období nebyly zjištěny nedostatky (viz. Protokoly
z kontroly)
Byly
zjištěny nedostatky (viz protokoly z kontroly) . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Závěrem
kontrolní komise doporučuje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
.
Schválení
odměny hospodáře: ANO – NE
Dne:
. . . . . . . . . Podpisy členů kontrolní komise . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . .
Podpisy
za statutární orgán . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Metodický pokyn 2016-1 - soubor ke stažení ve formátu DOC.